• Beste Winkelketen van start

    De winnaars zijn bekend!

    Op het gala zijn de winnaars van de overalltitels en vakprijzen bekendgemaakt!

    Bekijk de winnaars!


Hoofdsponsor

ABN AMRO

De nieuwe samenwerking met ‘Retailer of the Year’ past goed bij de strategie van ABN AMRO. Lang is geïnvesteerd in sectorteams die retailklanten zowel in het grote als kleine segment optimaal kunnen bedienen. Hierbij is diepgaande kennis van de sector van essentieel belang om onze rol als strategische partner goed te vervullen. Op deze manier wordt geïnvesteerd in lange termijnrelaties en hechte samenwerkingen met de klant. De toegevoegde waarde hiervan is dat we in verschillende stadia van de bedrijfsvoering kunnen anticiperen op ontwikkelingen en kansen die zich voordoen voor de klant. Voor meer informatie over de sector bezoekt u insights.abnamro.nl/category/sectoren/retail/.

Mede initiatiefnemer

Wereldhave

Wereldhave is een Nederlandse beursgenoteerde belegger in vastgoed. Zij investeert in middelgrote winkelcentra in Noordwest Europa die dominant zijn in hun regio met een primair verzorgingsgebied van tenminste 100.000 inwoners. 'Convenient shopping' staat centraal in de winkelcentra van Wereldhave. De centra zijn goed bereikbaar en hebben een breed aanbod van winkels, uitgebreide faciliteiten, aantrekkelijke horeca, supermarkten en een mix van sterke (inter)nationale huurders met local heroes die gezamenlijk voorzien in 90% van de winkelbehoefte. www.wereldhave.com

Initiatiefnemer

Q&A

Sinds de oprichting in 2003 is Q&A uitgegroeid tot een leidende retailpartner voor kennis, onderzoek, advies en opleiding. Onze kwalitatief hoogstaande onderzoeken leiden tot essentiële inzichten en adviezen die toepasbaar zijn op alle niveaus binnen een organisatie. Dit helpt onze klanten om iedere dag weer beter te presteren. Daarnaast draagt Q&A bij aan de kennisvergroting in de retailsector door middel van trainingen, masterclasses, presentaties en workshops. Heeft u een vraag? Wij hebben de oplossing.

Prijzenpartner

Staatsloterij

Wie droomt er niet eens van eerder stoppen met werken of dat mooie vakantiehuis in Frankrijk. Of aan je vriendin die zo graag dat dierenpension zou willen beginnen, maar het geld er niet voor heeft. Grote of kleine dromen, met een Staatslot komen die dromen één stap dichterbij.
Zo laat De Nederlandse Staatsloterij maandelijks meer dan 2 miljoen mensen even wegdromen. De Nederlandse Staatsloterij bestaat sinds 1726 en is uitgegroeid tot de grootste loterij van Nederland. Staatsloterij draagt direct bij aan het maatschappelijk belang, omdat 15% van de omzet (ca. € 800 miljoen) wordt afgedragen aan de staat. De helft van deze omzet wordt gerealiseerd door meer dan 3.500 verkooppunten, overwegend geëxploiteerd door zelfstandig ondernemers. Veel van deze winkels maken deel uit van winkelketens als Primera, Bruna en Albert Heijn.
Staatsloterij heeft als ambitie de kwaliteit van ondernemend Nederland te verbeteren. Dat doet zij door gesprekken op de winkelvloer (via haar fieldteam) én door het geven trainingen door de Staatsloterij Academie. Retailer of the Year maakt het voor Staatsloterij mogelijk haar ambitie duidelijk te maken en nóg beter te realiseren.

Partner

Salesforce

Salesforce.com is dé leverancier van cloud computing-oplossingen voor de zakelijke markt. Met onze sociale en mobiele cloudtechnologieën, waaronder onze veelgebruikte verkoop- en CRM-applicaties, kunnen bedrijven op een nieuwe manier contact maken met klanten, partners en werknemers.

Partner

Demandware

Demandware, marktleider op het gebied van zakelijke cloud commerce-oplossingen, ondersteunt ’s werelds grootste retailorganisaties bij constante vernieuwing in een complexe consument gedreven wereld. Demandware’s open cloud-platform biedt unieke voordelen zoals naadloze innovatie, het LINK-ecosysteem van partners en community inzichten om klantervaringen te optimaliseren. Deze voordelen zorgen ervoor dat klanten van Demandware marktleider kunnen worden en sneller kunnen groeien.

Partner

YourGift

YourGift, Dé cadeaukaart die je nooit meer vergeet! Met + 6000 (online) bestedingspunten, waaronder Rituals, Rivièra Maison, Fonq.nl, de Bijenkorf, uiteenlopende belevenissen en onze eigen YourGift webshop, geef je iedere keer een origineel en passend cadeau. De YourGift Card is in delen besteedbaar en voorzien van een EGI waarborg. Dit zorgt voor een 100 % saldo garantie waardoor het altijd zijn waarde behoudt.

Voor onze B2B partners creëren wij een op maat gemaakte webshop of giftcard in de look en feel van de organisatie. Zo heeft de werkgever altijd een geef moment, 365 dagen per jaar.

Interesse? Alle informatie is te lezen maar vooral te zien op onze website www.yourgift.nl.


Partner

Van As

VAN AS is al ruim 80 jaar innovatief en ondernemend. Gespecialiseerd in Point of Sale oplossingen voor Retail in zowel offset als digitaal print. Producten die zij zoal verzorgen zijn raamstickers, vloerstickers, countermatten, kunststof wobblers, lifesize displays geproduceerd op specifieke zelfklevende of kunststof materialen.
Wilt u ook iets vernieuwends voor uw aankomende campagne? Neem dan gerust contact op! www.vanas.nl

Partner

Opiness

Opiness.nl is een onafhankelijk online platform waar consumenten dienstverleners kunnen beoordelen en vergelijken op klantoordeel. Reviews van anderen zijn zeer waardevol als je een keuze moet maken. Opiness nodigt bedrijven dan ook uit om openlijk het resultaat van hun klantonderzoek te publiceren op Opiness, mits ze werken met een gerenommeerd onderzoeksbureau en bereid zijn alle informatie transparant te publiceren.

Opiness is de grootste, onafhankelijke én betrouwbaarste site voor meningen over bedrijven, retailers en dienstverleners. Opiness.nl biedt transparantie in de prestaties van zowel lokale als landelijke bedrijven en ambieert dit aan te bieden in alle sectoren waar consumenten keuzes moeten maken. Opiness breidt het aantal rubrieken continu uit en heeft momenteel meer dan 3 miljoen reviews gepubliceerd.


Mediapartner

RetailTrends Media

RetailTrends Media zal ook dit jaar weer als mediapartner aan de verkiezing Beste Winkelketen verbonden zijn. De redactie gaat frequent aandacht aan deze verkiezing besteden via RetailTrends, EtailTrends, RetailNews.nl en onze social media accounts. Deze consumentenverkiezing is voor alle retailers een mooie jaarlijkse graadmeter. In onze media zullen de diverse categoriewinnaars uitvoerig worden uitgelicht ter informatie en inspiratie voor collega-retailers.

Mediapartner

Telegraaf

De Telegraaf is al 120 jaar één van de meest prominente en toonaangevende nieuwsmerken van Nederland met een unieke formule gebaseerd op de redactionele pijlers binnen- en buitenlands nieuws, sport, finance en entertainment. De Telegraaf brengt 24 uur per dag het laatste nieuws in print en digitale media. Dagblad De Telegraaf is de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een gemiddeld dagelijks bereik van bijna 2 miljoen Nederlanders. In het weekend verschijnt bij de krant het gratis full colour magazine VROUW. Telegraaf.nl is met 344 miljoen pageviews en 3,7 miljoen unieke bezoekers per maand één van de grootste nieuwssites van Nederland.

Nuon

Sinds 2003 geeft ‘Retailer of the Year’ de mening van de consument een stem en stelt hiermee de klant centraal. Voor Nuon is dit de enige mening die telt. Alleen als we goed luisteren naar wat onze klanten beweegt, kan Nuon met oplossingen komen die daadwerkelijk het verschil maken. Juist als grootste energiemaatschappij van Nederland streven wij ernaar om onze klanten te laten ervaren dat ze echt in goede handen zijn. Voor al die ca. 2 miljoen klanten willen we zo klein en bereikbaar mogelijk blijven, onder andere door een aanbod op maat te doen en optimale service te bieden. Klanttevredenheid staat terecht centraal in onze bedrijfsvoering. Daarom verbinden wij met trots onze naam aan de ‘Retailer of the Year’ verkiezing.

Partner

Q&A Panel

Het Q&A Panel is het onafhankelijke consumentenpanel van Q&A en heeft in Nederland ruim 145.000 panelleden. Het panel is opgebouwd uit leden die geïnteresseerd zijn in (online) winkelen, waardoor het een uniek instrument is om representatieve uitspraken te doen over tal van onderwerpen met betrekking tot (online) winkelen. Q&A beschikt over een grote hoeveelheid gegevens van deze panelleden, zoals socio-demografische kenmerken, interessegebieden en mediagebruik. Q&A beheert consumentenpanels in Nederland, België, Duitsland, Spanje en Italië. Overige landen zijn opvraagbaar.

BloomyPro

BloomyPro, designed to make your business bloom!

BloomyPro is een unieke software-oplossing voor de bloemenwereld (groothandel en retailers). Met BloomyPro kunnen klanten online eenvoudig de mooiste boeketten samenstellen en bestellen. We inspireren en delen onze kennis van bloemen. Klanten kunnen in de ‘bloemencockpit’ met meer dan 1000 soorten bloemen, virtueel ‘bloemen plukken’ en boeketten creëren om te zien hoe hun compositie er in het echt uitziet. BloomyPro staat voor gedegen kennis van bloemen én voor technische know-how, de software is van briljante eenvoud.

Door BloomyPro te gebruiken, kunnen spelers in de keten sneller en efficiënter samenwerken. Dat komt ten goede aan de versheid en dus aan de kwaliteit van de bloemen voor de eindconsument. Voor de retailer of groothandel is het niet meer nodig op basis van ‘samples’ te beoordelen welke boeketten zij willen verkopen, dat kan met BloomyPro online!

Ga voor meer informatie naar www.bloomypro.com
00-ABN-AMRO.jpg01-wereldhave.jpg02-qanda.jpg03-staatsloterij.jpg04-demandware.jpg05-salesforce.jpg06-yourgift.jpg07-ABN-AMRO.jpg07-vanas.jpg08-opiness.jpg09-retailtrends.jpg10-telegraaf.jpg11-BloomyPro.jpg11-nuon.jpg12-qandapanel.jpg